avatar Ten blog rowerowy prowadzi CyclingDamsik z miasteczka Jura Krakowsko-Częstochowska. Mam przejechane 73853.08 kilometrów w tym 175.66 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 23.73 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy CyclingDamsik.bikestats.pl

Wycieczki

• Sprzęt Kamrat

Kolarstwo krajoznawcze. Żeby rosół lepiej smakował

Niedziela, 27 czerwca 2021 · dodano: 27.06.2021 | Komentarze 0

• Kalorie 2067kcal
  • Sprzęt Kamrat

Górskie powroty. Już tęsknię.

Niedziela, 6 czerwca 2021 · dodano: 06.06.2021 | Komentarze 0

• Podjazdy 1931m
  • Sprzęt Kamrat

Jazda po górach to coś co kocham w kolarstwie najbardziej ❤?

Piątek, 4 czerwca 2021 · dodano: 04.06.2021 | Komentarze 1

Hop przez Krowiarki ??

Czwartek, 3 czerwca 2021 · dodano: 03.06.2021 | Komentarze 0

• Sprzęt Kamrat

Wycieczkowo do Ojcowskiego Parku Narodowego czyli trasa 1001 hopek.

Niedziela, 9 maja 2021 · dodano: 09.05.2021 | Komentarze 2

Zarzuciłem temat w tygodniu, że chciałbym jechać do Ojcowa i zbieram chętnych do wspólnej jazdy,zgłosiła się stała ekipa Daria,Rafał, Marcin i w niedzielę kiedy to zapowiadali dobrą pogodę o 8 startujemy z Częstochowy. Obraliśmy wariant jurajski z jak najmniejszą ilością dróg krajowych co oznaczało więcej kilometrów, ale mniejszy ruch na drogach. Pierwszy postój robimy w Morsku, chwilę siedzimy ciesząc się wreszcie pięknym, ciepłym słonecznym dniem ale trzeba ruszać bo mamy jeszcze wiele do przejechania. Po przerwie ruszamy obok Okiennika w stronę Pilicy. Na spokojnie po hopkach, których dzisiaj na trasie mamy setki docieramy do Pilicy. Tam przerwa na rynku na jedzenie i zdjęcie ubrań. Tak oto drugi raz w tym roku jadę w pełni na krótko. Z Pilicy jedziemy do Skały i tam zaczyna się spory ruch drogowy, zjazd do Ojcowa między samochodami i jesteśmy w Ojcowskim Parku Narodowym. Tak jak przewidywaliśmy ruch dzisiaj ogromny w OPN, ale nie ma się co dziwić. Z OPN uderzamy na Płaskowyż Sułoszowski pojeździć urokliwymi dróżkami między malowniczymi polami i tak docieramy do sławnego drzewa na białej drodze. Pod drzewem krótka przerwa i ruszamy w drogę powrotną. Docieramy do Świniuszki gdzie już bardzo chciało mi się jeść, ale najbliższy sklep w Ogrodzieńcu i trzeba przeprawić się przez podjazd na Świniuszkę. No nic jedziemy najwyżej mnie wybombi. Nie wiem, ale zmotywowany tym jedzeniem w Ogrodzieńcu robię personalny rekord na podjeździe i zjeździe robiąc podjazd z blatu :) W Ogrodzieńcu wpadam do sklepu kupuje colę, bułki i kabanosy wcinam na szybko i wróciła siła na której dojechałem aż do domu. Z Ogrodzieńca jedziemy na Włodowice i Mirów, a stamtąd mirowskim gościńcem do Żarek. Cyk podjazd na Wysoką Lelowską i odbijamy na Masłońskie i Poraj żeby tą końcówkę zrobić po lżejszym terenie na spokojnie. Wyszła bardzo dobra wycieczka w fajnym gronie, trasa prawdziwy grzebień non stop góra, dół czyli tak jak lubimy. Każdy dał radę, była frajda i oto chodzi. Wyszło 244km i nieco ponad 2500m przewyższenia więc bardzo fajnie.

Daria i ja na jednym z wielu podjazdów. fot. Marcin

Malownicze widoczki Jury Krakowsko-Częstochowskiej. fot.Marcin

Fajnie się siedzi na trawie, ale trzeba ruszać. fot. Daria

Sułoszowskie asfalty między polami. fot. Marcin

Najsławniejsze drzewo na Jurze.

Taterki było widać jak na dłoni.

Zamek w Pieskowej Skale.

Sławna jurajska Maczuga Herkulesa w Pieskowej Skale.

Jurajska majówka.

Sobota, 1 maja 2021 · dodano: 01.05.2021 | Komentarze 0

Do południa pogoda niepewna, ale później miało nie padać toteż zbieramy się w czwórkę Daria,Rafał,Marcin, ja i jedziemy na jurę. Typowo pagórkowata jurajska trasa. W Łutowcu chodzimy trochę po skałkach. Powrót obok mirowskiego zameczka i przez mirowski gościniec na ścieżki ostreżnickie. Potem Siedlec, Olsztyn, Skrajnica i dom. Udało się nie zmoknąć i wyszła fajna wycieczka w grupie.

Przykuc na szczycie jednej ze skałek w Łutowcu.

Wspinacze, których na jurze jest bardzo wielu.

Święto flagi i flaga Polski na skałach w okolicach Strażnicy.

Typowo Jurajski krajobraz czyli skały.

Trójka z naszej czteroosobowej grupy. Zdjęcie wykonał Marcin.

Tęskniłem

Niedziela, 25 kwietnia 2021 · dodano: 25.04.2021 | Komentarze 1

Pierwszy wyjazd w góry dość późno, ale pogoda jest jaka jest. Nadal w normalny sposób nie można dojechać pociągiem do Wisły więc jadę do Łodygowic i stamtąd przez Szczyrk i Przełęcz Salmopolską ruszam w stronę Beskidu Śląskiego. Osobiście wolę Śląski od Beskidu Żywieckiego na szosę, jakoś tak mi się wydaje, że tam jest spokojniej. No więc Salmopol zaliczony, na szczycie ubieram kurtkę bo jest raptem kilka stopni powyżej zera, ale nie pada na szczęście. Super zjazd do Wisły i tam przeżywam mały zawał. Mianowicie pod skocznią jest tunel w którym jest tak ciemno, że nic nie widać i wpadłem w dziurę jak lej po bombie, usłyszałem tylko pisk z roweru. Pierwsza myśl, że coś z kołem ale po wyjeździe okazało się, że to kierownica z impetem puściła na śrubach, koła całe nawet dętki nie złapałem prawdziwe szczęście. Potem kolejny punkt programu Kubalonka, znam ten podjazd z TdS podjechałem bez większych problemów i zjechałem do Istebnej, z Istebnej świetnymi bocznymi dróżkami wzdłuż granicy czesko-słowackiej. Super droga, zerowy ruch i asfalt pośród lasu można odpocząć. Zawijam przez Koniaków z powrotem do Istebnej, potem Kubalonka z drugiej strony i na szczycie odbijam pod Zameczek. Tam trafiam na zlot fanów maluchów, chwilę się przyglądam i zjeżdżam do Wisły, atakuje Salmopol z drugiej strony, potem nieco dziurawy zjazd do Szczyrku i jadę spokojnie na pociąg. Wycieczka udana, tęskniłem za rowerowymi górami już mocno. Z racji tego, że jest zimno ludzi i aut mało więc dla mnie to plus :)

Skocznia w Wiśle pod którą miałem mały zawał.

Świetne drogi przy granicy czesko-słowackiej.

Góóóóóóóry :)

Takie dróżki między beskidzkimi wioskami. Sztajfy tam są nielichę, maksymalnie pokazywało mi 21%.

Zameczek, czyli rezydencja prezydenta RP.

Na takich drogach można odpocząć.

Zapora w Wiśle.

Na Salmopolu jeszcze trochę śniegu.

Kategoria Wycieczki, 100

Trójmiasto turystycznie.

Niedziela, 4 kwietnia 2021 · dodano: 04.04.2021 | Komentarze 0

Świąteczny wypad do Gdańska. Wziąłem ze sobą rower i pokręciłem parę km przy samym wybrzeżu.

Kategoria do 100, Wycieczki

• Sprzęt Kamrat

W święto niepodległości zapalić znicze poległym na Jurze żołnierzom.

Środa, 11 listopada 2020 · dodano: 11.11.2020 | Komentarze 1

Czewa-Kusięta-Olsztyn-Zrębice-Siedlec-Złoty Potok-Gorzków Stary-Bystrzanowice-Mzurów-Niegowa-Mirów-Żarki-Wysoka Lelowska-Zaborze-Dębowiec-Biskupice-Olsztyn-Kusięta-Czewa

W czteroosobowym składzie Daria,Rafał,Robert i ja ruszamy zapalić znicze poległym żołnierzom, którzy leżą na naszej Jurze. Pierwszy przystanek to Olsztyn gdzie odwiedzamy miejsce straceń oraz olsztyński cmentarz. Następnie cmentarz w Zrębicach,Złotym Potoku, Bystrzanowicach, Żarkach i na koniec mogiła w Dębowcu. Jechało się dobrze na Jurze dość spokojnie nieco większy ruch na powrocie w Olsztynie.

Mogiła w Bystrzanowicach.

Mogiła w Dębowcu.

Zapalamy znicze na olsztyńskim miejscu straceń podczas II wojny światowej.

Ja na drodze w kierunku Złotego Potoku.

Cmentarz w Złotym Potoku.

Zastanawiające nas krzyże wbite w ziemię na cmentarzu w Złotym Potoku, których wcześniej nie widzieliśmy nigdy.

• Sprzęt Kamrat

Poskakałem po hopkach w podkrakowskich dolinkach, odwiedziłem Ojców a na koniec zaliczyłem prysznic.

Sobota, 5 września 2020 · dodano: 05.09.2020 | Komentarze 2

Solidna wycieczka z Darią, Rafałem i Marcinem przez Dolinki Podkrakowskie i Ojców. Solidne hopki często przekraczające 10% w jurajskim otoczeniu to jest to co lubię w kolarstwie. Przekonałem grupę do powrotu na rowerach do Częstochowy i na samym końcu mocno nas zlało mam nadzieję, że nie mają mi tego za złe :) Bardzo fajna pagórkowata dwusetka to dobre przetarcie przed nadciągającym maratonem no i odwiedziłem swoje ulubione miejsce na Jurze czyli Ojców. Oczywiście były tam tłumy czego można było się spodziewać bo to mocno turystyczne miejsce. Pamiętam kwietniową przejażdżkę tam kiedy w najlepsze trwała pandemia i byłem praktycznie sam pod krakowską bramą. Ogólnie wycieczka jak najbardziej na plus.